Noutăţi 2014-2015

Prev Next

Comemorarea Armistitiului de la 11 noiembrie 1918

Comemorarea Armistitiului de la 11 noiembrie 1918

                    Marti 11 noiembrie 2014, zi aniversară a armistiţiului Primului Război Mondial, Ambasadorul Franţei în România, Dl. François Saint-Paul, şi Dl. Werner Hans Lauk, Ambasadorul Republicii Federale Germania în România, au participat împreună la o ceremonie de comemorare  a soldaţilor căzuţi în timpul Primului Război Mondial pe pământ românesc şi a tuturor celor care s-au jertfit pentru Franţa. Cu acest prilej elevii Colegiului German Goethe fragmente din jurnalul lui Gerhard Velburg și au depus o coroană în memoria eroilor martiri.

Cros în memoria căderii Zidului Berlinului

Cros în memoria căderii Zidului Berlinului

                       În data de 09.11.2014, s-a desfăşurat la Bucureşti un cros în memoria căderii Zidului Berlinului , organizat de Ambasada Germaniei.Elevi și profesori ai  Colegiului German Goethe au fost invitați să participe la acest eveniment care amintește de evenimentele istorice din urmă cu 25 de ani.

Noutati

 

Investitii

Evenimente

Proiecte

Parteneriate

Asociatia Parintilor si Sponsori

Aici puteti descarca toate pozele realizate cu ocazia Deschiderii Anului Scolar 2014-2015

Imprimare

Investiţii

2010 - 2014

2011 - 2012

  • Renovarea intrării în școală (buget)
  • Cabinetul de informatica (extrabuget)
  • Renovarea intrării elevilor
  • Renovarea parterului, etajului I
  • Amenajarea curţii şcolii

2010 - 2011

  • Sală de conferințe - decembrie 2010 (extrabuget)
  • Biblioteca școlii - martie 2011 (sponsorizare, extrabuget)
  • Dotare bibliotecă cu 4 calculatoare (extrabuget)
  • Editarea revistei școlii (sponsorizare)
  • Realizarea calendarelor școlii (sponsorizare)
  • Bazarul de Crăciun (sponsorizare, extrabuget)
  • Achiziționarea unui pian (sponsorizare)
  • Produse medicale pentru cabinetul școlii (sponsorizare)
  • Proiectul Atelier de pictură (extrabuget)

Mulțumiri sponsorilor noștri

  • Tipografie 3B
  • YES Serv Prod
  • SC Porsche SRL
  • SC Ircat-co SRL
  • SC Leader A.T.E.C SRL
  • SC Farmacia Elena SRL
  • www.e365.ro, magazinul tău de încredere
  • Clasele a II-a D și a III-a D
  • Clasa a IV-a C

 

Fonduri

  • Extrabugetare
    • Închiriere de spații (chioșc, librărie)
  • Bugetare
    • Primăria Sectorului 1
Imprimare

Cetăţeni germani

Scolarizarea în România a cetăţenilor din alte ţări

 

Hotărârea Guvernului României nr. 288/1993 privind şcolarizarea în România a cetăţenilor din alte ţări

Art. 10. - Înscrierea la studii în România a cetăţenilor din alte ţări se aprobă numai de Ministerul Învăţământului, care:

  • echivalează studiile efectuate în străinătate de către candidaţi;
  • precizează condiţiile financiare în care se efectuează studiile;
  • repartizează solicitanţii pe instituţii de învăţământ, în funcţie de cifrele de şcolarizare stabilite în prealabil;
  • asigură, cu sprijinul Ministerului Sănătăţii, efectuarea de către candidaţi a unui control medical pentru acces în colectivitatea studenţească, în conformitate cu practica interna ţională în materie.

 

2.3.Înscrierea în învăţământul preuniversitar

2.3.1.Se pot înscrie în învăţământul preuniversitar din România, elevii din state terţe UE dacă unul din părinţi, tutori sau susţinători legali se încadrează în una din următoarele situaţii:

  • este repatriat;
  • are prin căsătorie domiciliul în România;
  • este posesorul unui permis de şedere în România;
  • desfăşoară, în conformitate cu prevederile legale, activităţi pe teritoriul României;
  • se află la studii în învăţământul universitar sau postuniversitar de stat/particular acreditat din România.

2.3.2. La cerere, elevii pot beneficia de cursuri pregătitoare pentru învăţarea limbii române. Durata cursului pregătitor este de 1 an școlar

2.3.3.Dosarul elevului se înaintează la ISMB – DGAESB şi conţine următoarele documente:

      a) Copii după documentele de identitate ale elevului şi ale părinţilor/tutorelui/susţinătorului legal (certificat de naştere elev, paşaport elev, paşaport părinţi, permis de şedere elev, permis de şedere părinţi, dacă posedă);

      b) Copie şi traducere legalizată după certificatul de naştere al elevului;

      c) Copie după hotărârea judecătorească privind încredinţarea copilului minor, după caz;

      d) Copii şi traduceri legalizate ale situaţiilor şcolare;

      e) Cerere de înscriere la studii avizată de conducerea instituţiei de învăţământ la care se va face înscrierea.

 

2.3.4.Recunoaşterea studiilor efectuate în străinătate se realizează de către MECTS – DGAESB în baza actelor de studii din dosarul personal, clasă pe clasă, fără examene de diferenţă.

2.3.5.DGAESB emite aprobarea pentru înscrierea elevului la studii.

2.3.6.La solicitarea părinţilor/tutorelui, înscrierea elevului se poate realiza şi într-o clasă inferioară nivelului de studii rezultat din acte.

2.3.7.Înscrierea elevilor din state terţe UE, prin recunoaşterea studiilor parţiale efectuate în străinătate, dovedite prin situaţii şcolare, se poate realiza şi pe parcursul anului şcolar în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, art. 69.

2.3.8.Elevii din state terţe UE sunt înscrişi în formaţiunile şcolare existente, peste efectivele maxime prevăzute de lege, cu 1-2 elevi/clasă, inclusiv în clasa a IX-a.

2.3.9.Elevii din state terţe UE (care nu sunt de origine română) şi care au absolvit clasele a VII-a şi a VIII-a în România, se pot înscrie în clasa a IX-a, peste efectivul maxim cu 1-2 elevi/clasă.

2.3.10.Elevii din state terţe UE care solicită înscrierea în învăţământul preuniversitar românesc pot repeta, la cerere, la cursuri de zi, ultima clasă absolvită în străinătate, cu condiţia să nu depăşească, cu mai mult de 2 ani, vârsta clasei respective.

2.3.11.În învăţământul obligatoriu, elevii străini beneficiază de şcolarizare în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români.

Imprimare

Transferul elevilor

Art.135. Elevii au dreptul să se transfere de la o unitate la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesionala la alta, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu prevederile prezentului regulament şi ale regulamentului intern al unităţii de învăţământ de la şi la care se face transferul. Aprobările pentru transfer se dau de către consiliile de administraţie ale celor două unităţi de învăţământ.

Art.136. (1) Elevii din clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul. În situaţii medicale deosebite, elevii de clasa a IX-a pot fi transferaţi şi în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/ a municipiului Bucureşti, cu respectarea condiţiei de medie menţionate anterior.

(2) Elevii din clasele a X-a – a XII-a/a XIII-a se pot transfera, de regulă, la clasele la care media lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din clasa la care se solicită transferul. Excepţiile de la această prevedere se aprobă de către consiliul profesoral.

Art.137. În învăţământul primar (clasele I-a IV-a) şi în ciclul gimnazial al învăţământului secundar inferior (clasele a V-a – a VIII-a), elevii se pot transfera, după cum urmează:

a) în aceeaşi unitate de învăţământ, de la o clasă la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă;

b) de la o unitate de învăţământ la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă.

Art.138. În învăţământul profesional (şcoală de arte şi meserii şi anul de completare) elevii se pot transfera, după cum urmează:

a) în aceeaşi unitate de învăţământ, de la o clasă la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă;

b) de la o unitate de învăţământ la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă.

În cazul schimbării domeniului de pregătire/calificării profesionale, se susţin examene de diferenţă.

Art.139. Gemenii se pot transfera în clasa celui cu media mai mare, sau invers, la cererea acestora.

Art.140. În învăţământul postliceal, elevii se pot transfera de la o calificare profesională la alta, în cadrul aceluiaşi profil, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă. În cazul schimbării calificării profesionale, se susţin examene de diferenţă.

Art.141. (1)Elevii din învăţământul liceal se pot transfera, păstrând forma de învăţământ, astfel:

a) în aceeaşi unitate de învăţământ, de la o clasă la alta, cu aceeaşi specializare/calificare profesională, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă;

b) în aceeaşi unitate de învăţământ, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare la alta, de la o calificare profesională la alta, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă, după promovarea examenelor de diferenţă;

c) de la un liceu la altul, respectând filiera, profilul, specializarea, respectiv calificarea profesională, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă, în baza criteriilor prevăzute în prezentul regulament şi în regulamentul intern al liceului la care se solicită transferul;

d) de la un liceu la altul, schimbând filiera, profilul, specializarea, respectiv calificarea profesională, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă, după promovarea examenelor de diferenţă, în baza criteriilor prevăzute în regulamentul intern al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul;

(2) Elevii din învăţământul liceal se pot transfera la şcoala de arte şi meserii, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă, după recuperarea practicii, în baza criteriilor prevăzute de regulamentul intern al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul.

Art.142. (1) Elevii de la şcoala de arte şi meserii, care au promovat testele naţionale, se pot transfera, după promovarea clasei a IX-a, în clasa a X-a de liceu, după promovarea examenelor de diferenţe, în limita efectivului de 30 elevi la clasă.

(2) Obiectele de studiu, precum şi materia din care se susţin examene de diferenţă, se stabilesc de conducerile liceelor, prin compararea curriculumului liceal cu cel al şcolii de arte şi meserii.

(3) La disciplinele care se află în planul-cadru al specializării liceale la care se solicită transferul, dar nu sunt prevăzute în planul-cadru al şcolii de arte şi meserii, la clasa a IX-a, examenele de diferenţe se dau din toata material aferenta.

(4) La disciplinele care se regăsesc atât în planul-cadru al specializării liceale la care se solicită transferul, cât şi în planul-cadru al şcolii de arte şi meserii, la clasa a IX-a, examenele de diferenţe se susţin numai din materia necuprinsă în programele şcolare pentru şcoala de arte şi meserii.

Art.143. Elevii din învăţământul liceal, din şcoala de arte si meserii, din anul de completare şi din învăţământul postliceal se pot transfera de la o formă de învăţământ la alta astfel:

a) elevii de la învăţământul seral, cu frecvenţă redusă sau la distanţă, se pot transfera la forma de învăţământ de zi, cu susţinerea şi promovarea examenelor de diferenţă, dacă au media anuală cel puţin 7,00, la fiecare obiect de studiu, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă, şi potrivit criteriilor prevăzute în regulamentul intern;

b) elevii de la învăţământul cu frecvenţă redusă sau la distanţă se pot transfera la învăţământul seral, în condiţiile precizate la lit. a);

c) elevii de la cursurile de zi se pot transfera la forma de învăţământ seral, cu frecvenţă redusă sau la distanţă, în limita efectivelor de 30 de elevi la clasă.

Art.144. (1) Elevii din învăţământul preuniversitar particular autorizat se pot transfera la unităţi de învăţământ de stat, la sfârşitul anului şcolar, în condiţiile prezentului regulament.

(2) Elevii din învăţământul preuniversitar de stat se pot transfera în învăţământul particular, cu acordul unităţii primitoare.

Art.145. Nepromovarea unuia dintre examenele de diferenţă anulează dreptul la transfer. Şcoala de la care elevul a solicitat transferul este obligată să-l reprimească.

Art.146. Transferurile în care se păstrează forma de învăţământ se pot efectua numai în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară; regulamentul intern al unităţii de învăţământ poate prevedea şi condiţii speciale de transfer.

Art.147. Transferurile în care se schimbă forma de învăţământ se efectuează în următoarele perioade:

a) de la învăţământul de zi la altă formă de învăţământ sau de la învăţământul seral la cel cu frecvenţă redusă sau la distanţă, în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară;

b) de la învăţământul cu frecvenţă redusă sau la distanţă la cel seral sau de la alte forme de învăţământ la cel de zi, numai în perioada vacanţei de vară;

c) elevii din clasa a XII-a, învăţământ de zi, se pot transfera în clasa a XIII-a, învăţământ seral, după absolvirea semestrului I al clasei a XII-a şi după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de diferenţă. În această situaţie, pe diploma de absolvire şi în registrul matricol, se menţionează anul şcolar, semestrul I/ zi, clasa a XII-a şi semestrul II/ seral, clasa a XIII-a. Mediile anuale pe discipline se calculează din mediile celor două semestre.

Art.148. Transferul elevilor în timpul anului şcolar se poate efectua, în mod excepţional, cu respectarea prevederilor art. 136 – 145, în următoarele situaţii:

a) la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate;

b) la recomandarea de transfer, eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de Direcţia de Sănătate Publică;

c) la / de la învăţământul de artă sau sportiv;

d) de la liceu la şcoala de arte şi meserii;

e) de la învăţământul intensiv sau bilingv la celelalte profiluri.

Art.149. După aprobarea transferului, şcoala primitoare este obligată să solicite situaţia şcolară a elevului în termen de 5 zile. Şcoala de la care se transferă elevul este obligată să trimită, la şcoala primitoare, situaţia şcolară a celui transferat, în termen de 10 zile. Elevul nu este înscris în catalog până la primirea situaţiei şcolare de către şcoala la care s-a transferat.

Conform ROI dupa aprobarea transferului, elevii trebuie sa sustina un test de verificare la limba germana

 

Conform Hotararii Consiliului de Administratie al Colegiului German Goethe transferul elevilor de la o clasa la alta va fi aprobat doar daca in prealabil o comisie formata din invatatorii/profesorii celor doua clase si un membru al Consiliului de Administratie va motiva necesitatea efectuarii acestui transfer.

Imprimare

Proiecte

2014 - 2015

  • Laternenfest, clasele primare – 13 noiembrie, coord. S. Oltean
  • Lesenacht – clasele a IV a, coord. K. Jarosch
  • Schreibwerkstatt – clasele V –VI, coord. Svenja Benkeser
  • Kunstwerkstatt clasele primare /gimnaziale/liceale , coord J. Mann
  • Evenimente istorice oglindite in cinematografie ,8 clasele V-VIII, coord.F. Cristescu
  • Seara filmului german clasele liceale, coord K.Jarosch
  • Cerc de teatru – clasele a IX a/ a X a, coord K. Jarosch
  • Hermeneutica literara- clasele liceale, coord C.Popa
  • Interact, actiuni de voluntariat clasele liceale, coord Alin Caraman
  • Dezvoltare personala- clasele a IV a, a V a, a IX a, coord. psih.  M.Zivari
  • Program antiviolenta- clasele a VII a/ a VIII a  

2013 - 2014

Denumire proiect: Grundtvig, Connecting Generations

http://clubul-paideea.blogspot.ro/2013/03/paideea.html

Institutii implicate:

·  Comisia Europeana - The Lifelong Learning Programme: educatie si oportunitati de pregatire pentru toata lumea. In cadrul acestuia exista 4 subprograme pentru studenti, elevi, profesori si toti cei implicati in educatie:Comenius (pentru scoli); Erasmus (pentru studii superioare);Leonardo da Vinci (pentru invatatmantul profesional); Grundtvig(educatia pentru adulti)

· ANPCDEFP (Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale)

· Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir

· Colegiul German „Goethe”, clasa pregătitoare/clasa I D 2012-2013,învățător         Tîrzioru Delia Ingrid

Tari participante: 9 parteneri europeni din 8 tari participante: Italia, Anglia, Ungaria, Grecia, Turcia, Polonia, Slovenia, România.

 

2012-2013

  • Parteneriat cu Lessing Gymnasium din Ulm
  • Parteneri pentru o zi - Orientare profesională
  • Practica elevilor din clasa a XI-a la firma Oracle – Orientare şi consiliere pentru carieră
  • Grădina şcolii – Educaţie pentru protejarea naturii
  • Programul realizat de Politia Romana împotriva violenţei
  • Parteneriat cu Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie din Constanţa
  • Wagnis Demokratie, proiect în colaborare cu ZfA
  • European Schools for a Living Planet, proiect în colaborare cu WWF Austria
  • Proiect Comenius ”Schnupperstudium” în  parteneriat cu scolile de limbă germană din România, Polonia şi Bulgaria
  • Model United Nations în colaborare cu Şcoala Germană din Atena
  • Parteneriat cu editura Humanitas ( întâlniri cu Herta Mueller, Gabriel Liiceanu, Karin Guendisch, prezentarea  cărţii, Sâmbătă când vine Sambo de  de Paul Maar, tradusă la editura Humanitas.)
  • vernisajul la galeria Goldart a picturilor realizate de elevii colegiului în cadrul Săptămânii proiectelor
  • Workshop de literatură coordonat de scriitorul Eginald Schlattner.

2011 - 2012

  • Parteneriat cuLessing Gymnasium din Ulm
  • Parteneri pentru o zi - Orientare profesională
  • Practica elevilor din clasa a XI-a – Orientare și consiliere pentru carieră
  • Grădina școlii – Educațiepentru protejarea naturii
  • Programul realizat de Politia Romana împotriva violenței
  • Parteneriat cu Muzeul de Istorie Națională și Arheologie din Constanța
  • Wagnis Demokratie, proiect în colaborare cu ZfA
  • European Schools for a Living Planet, proiect în colaborare cu WWF Austria
  • Proiect Comenius ”Schnupperstudium” în parteneriat cu scolile de limbă germană din România, Polonia și Bulgaria
  • Model United Nations în colaborare cu Școala Germană din Atena
Imprimare

Istoric

Colegiul German Goethe din București, situat în strada Cihoschi nr. 17, are o istorie de două veacuri și jumătate, care a început în 1751, când în casa parohială din mahalaua Stejarilor (Str. Lutherană de astăzi), sub oblăduirea învățătorului Peter Roth, a început să funcționeze "Școala comunității evanghelice" cu predare în limba germană. 

Colegiul German Goethe din BucurestiAvând o existență sincopată, marcată în 1855 de separarea unității școlare în Școala de băieți și Școala de fete, aceasta se mută, în 1866, într-o clădire nouă din Str. Lutherană, construită cu sprijinul Ministerului Cultelor.

În 1948, Școala germană iese din custodia bisericii evanghelice și trece în proprietatea statului.

Anul 1956 înseamnă pentru Școala germană recunoașterea în cadrul instituțiilor de învățământ sub numele de "Școala nr. 21", apoi de "Liceul nr. 21".

În 1959, liceul se mută în Str. Nuferilor. În 1973 se mută pe Calea Dorobanți, cu intrare în Str. Cihoschi, iar în 1976 devine "Liceul real-umanistic nr.3". În 1977 poartă titulatura de "Liceul de matematică-fizică nr. 6", pentru ca în 1982 să-și schimbe profilurile și să devină "Liceul industrial nr. 34".

După deschiderea oferită de anul 1989, liceul revine la tradiția lui teoretică. În anul școlar 1990/1991 iși ia numele de "Liceul teoretic Hermann Oberth", consolidându-și pozitia de scoală a comunitații germane.

În prezent, liceul poartă numele de Colegiul German Goethe, susținându-și aura specială pe care și-a creat-o în sistemul educațional românesc.

Mai multe articole...